Followers

Adakah itu cinta... #1



Twit twit, twit twit...sms...

Bunyi mesej masuk. Suhaila pantas mengambil handphone di atas meja study. 

“Weyh, malam ni jom keluar? “ 

Suhaila pon menekan button reply.

“Aku on jek. Dah lme kot tak lepak2. Rendu hampa!”

Send. Seminit kemudian, mesej masuk lagi.

“Ok, set! Malam ni lepas Maghrib aku amek ang. “

Send.

“Ok, babe! “ 

Send.



Jam sudah menunjukkan 7.45 malam. Suhaila sudah pun siap untuk keluar. Bersiap ala kadar sahaja. Bukannya nak date pun.

“Eh, Sue. Hang bersiap bertudung bagai ni nak ke mana? Nak keluar dengan kawan baik hang la tu. “ seloroh Yana.

Yana. Beliau adalah salah seorang roommate Suhaila. Seorang lagi, Wana. Wana asyik dengan komiknya di katil tingkat atas itu.

“Taw tak pa. Lama kot tak lepak dengan Azim and the gang. “ ujar Suhaila ceria. 

Ya,Suhaila sungguh ceria. Ada kawan baik seperti Azim yang banyak membantu dirinya di kala susah mahupun senang. Jasa kawan baiknya itu tak mampu untuk dibalas. Senyum.

Pin!!!

Suhaila segera menjenguk luar rumah melalui tingkap bilik. Azim sudah sampai.

“Ok, weyh. Aku gerak dulu. Bye! “ 

“Ok, babai! Jaga diri... “ pesan Yana.

Di dalam kereta....

“Assalamualaikum...” Suhaila memberi salam.

“Waalaikummussalam...” jawab Azim, Izwan dan Salim. Mereka tinggal serumah.

“Sihat ka? “ tanya Azim.

“Aku sihat ja. Hang? “ soal Suhaila pula.

“Aku macam ni la. Tak dak apa yang berubah. “ balas Azim tersenyum. Matanya tetap fokus dengan driving. 

“Hai Salim, Wan! “ Suhaila sapa ramah mereka di belakang. Mereka berdua hanya tersengih. Begitulah selalunya. Salim dan Izwan sememangnya tidak banyak bercakap. Tetapi kadangkala otak mereka ni boleh tahan gila jugak jadinya. 

“Weyh, makan mana malam ni? Aku gila lapar ni. “ Suhaila bersuara lagi.

 Itu lah Suhaila. Sungguh banyak bercakap bila bersama dengan orang yang disenanginya. Cuba kalaw dengan orang yang baru kenal, mulutnya pasti terkunci seperti ada berlian di dalam.

“Kejap, aku nak ambik seorang lagi member. “ balas Azim.

‘Seorang lagi? Siapa lagi eyh?’ Suhaila berteka teki sendirian. ‘ Hmmm...lantaklah. Janji lepas ni aku dapat makan. Huhu...‘

Kereta berhenti di sebuah rumah. Rumah bujang. Mestilah la rumah bujang, dengan berbiji-biji moto dan halaman depan rumah yang agak....ok, tak perlu cakap. 


Bersambung... 

p/s : best ke tak? ce komen.. komen anda sangat dihargai! ^^ 


Nurul : sedang busy study. Auto published =) 


Like My Blog Page

21 tak suke masam jugak kan? ^^:

✿ pink velvet ✿ said...

tak best! sbb ade sambungan, hahaha~~

cepat sambung, tak sabau ni :)

Cik Nurul said...

✿ pink velvet ✿

erk? haha akak saba ye.... =)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Best2..
cepatlah sambung..nak tau citer seterusnye.. ^_^

Cik Nurul said...

LiLy @ MumMyQiStInA


yeke? huhu tq tq tq.. tgu ye..esok! =)

yen(toka ziizokukuto) said...

meh,,adik tolong,,sambung,,hehehe,,terus jadi cerita hantu

tiefazatie said...

wah..buat novel dah ke?hihi..chaiyok2..

Fiqah Alias said...

alamak!! sambungan plak..fiqah tgh feeling bace nie..hehe~ ;) x sabar nk tnggu sambungan...

Cik Nurul said...

yen(toka ziizokukuto)


erk? hancur~~ hahaha :P

Cik Nurul said...

tiefazatie


tq dear! hihi xde la novel sgt... saje try2 plak.. ^^

Cik Nurul said...

Fiqah Alias


hakhakhak sabar ye... tunggu esok.. ^^

diana said...

sambungan kena cepat2 ..tak boleh lambat2 .nanti ganggu mood pembaca..
heheheh...

Cik Nurul said...

diana


baiklah... tq! ^^

::Misz sunsWeetz:: said...

uit da pandai mengarang lak hehe ..awat main sambung2 ni aish^.-.....cepat sambung ! haha lau nk kuar novel bg Ms sebiji novelnya haha

EmpayarUtama said...

Saspender tak sambungannya?

sis92 said...

alo napa sambung pulak huhu :(

Cik Nurul said...

::Misz sunsWeetz::

hihi suke2 jek ni dear... keluarkan novel? lambat lagi kot.. =)

Cik Nurul said...

EmpayarUtama


haaaa nak tawu suspen ke x, datang esok k.. ^^

Cik Nurul said...

sis92

sebab citer die panjang la dear.. tunggu sambungan die esok oke.. ;)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak . best2 . dan menunggu sambungannya :)

Cik Nurul said...

::ini belog saya . cinta hati saya::

tq sayangss... wait ya.. ^^

hyz said...

cerpen wat sendiri ke ni? gud job...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Segala Yang Tertera Adalah Hak Milik Belog Cik Nurul Saye Tak Suke Masam oke